vineri, 11 martie 2011

Orlando: "In Romania nu exista cineva care imi poate echivala performanta la echilibristica"


 Orlando: "In Romania nu exista cineva care imi poate echivala performanta la echilibristica"
Orlando Oprescu a fost unul dintre cei mai talentati concurenti ai editiei cu numarul trei “Romanii au talent” care a provocat o stare de tensiune cu numarul lui de echilibristica prezentat in cadrul emisiunii.
Orlando s-a nascut pe 2 ianuarie 1986, la Bucuresti, intr-o familie numeroasa de artisti de circ, el fiind a patra generatie (din partea mamei).  Este singur la parinti. Tata, Oprescu Octavian in varsta de 53 de ani a lucrat toata viata lui in lumea circului. A practicat gimnastica artistica inca de la 6 ani pana la varsta de 18 ani cand a patruns pentru prima data in lumea circului. S-a intalnit cu un fost coleg de la gimnastica care activa la Circul Globus in acea perioada si l-a invitat si pe el sa i se alature echipe de acolo. La Globus, numarul lui consta in “trambulina elastica”, iar mai tarziu cand s-a casatorit, facea impreuna cu sotia lui numarul de “perş”.

Orlando face parte dintr-o familie numeroasa de artisti de circ

“Tata a lucrat peste 30 de ani la Circul Globus, pana la varsta de 51 de ani. A plecat pentru ca a vrut sa-si deschida propriul circ, circul “Orlando”. Tata a ales sa-i dea numele meu pentru ca i s-a parut ca acesta are rezonanta si nu este un nume comun”.  

“Mama mea, Oprescu Dorna, are acum 56 de ani si ea s-a nascut intr-o familie de artisti de circ. Mama era a treia generatie din familie. Numele mamei, Dorna, provine din regiunea Vatra Dornei unde s-a si nascut. Mama a avut un singur frate care a decedat in urma cu 27 de ani pe care eu nu l-am cunoscut niciodata. Primul contact al mamei mele cu aceasta lume a circului a avut loc la varsta de 6-7 ani. Mama a lucrat pe numar de “perş”, o prajina de aproximativ de 6 m pe care o tinea pe frunte tatal ei (bunicul meu) si mai tarziu, cel care avea sa-i devina sot, respectiv tatal meu”
.

Parintii lui fiind fosti artisti ai Circului Globus, in fiecare an plecau in turnee la diferite circuri din strainatate si aproape de fiecare data il luau cu ei. Crescand de mic in aceasta lume, i-a intrat microbul in sange si de aceea in jurul varstei de 7 ani l-a rugat pe tatal sau sa il invete tainele meseriei. Vazuse un numar de echilibristica la unul din artistii de la Circul Globus si atunci a fost momentul in care s-a hotarat sa inceapa si el.

Tatal lui Orlando l-a invatat tot ce stie
“La inceput luam totul mai mult ca pe o joaca, insa cu timpul tata a vazut ca imi place si ca am talent si atunci a inceput cu mine antrenamentele mai in serios. Mi-a fost destul de greu pentru ca mergeam la scoala, trebuia sa-mi fac temele, iar apoi mergeam si la antrenament unde stateam in jur de 4-5 ore pe zi, asa ca nu prea mai imi ramanea timp liber, insa o faceam cu pasiune si atunci totul parea mai usor” .

Tata a fost cel care l-a invatat tot ce stie astazi in ceea ce priveste arta circului, iar mama a fost cea care s-a ocupat in special de educatia lui, ea era cea care il ajuta la teme, asa ca parintilor lui le datoreaza totul.

“Partea mai putin frumoasa a acestei meserii este ca esti mereu departe de casa si de prieteni”
La varsta 12 ani a debutat cu un  numar de echilibristica pe role la Circul Globus. A urmat apoi un lung sir de turnee impreuna cu parintii sai, in tari precum NorvegiaSuediaDanemarcaSpania si Anglia, insa nu putea sa stea cu ai lui pe toata durata turneului deoarece era la scoala, apoi la liceu de unde nu putea lipsi si atunci ramanea acasa cu bunicii. “Aceasta este partea mai putin frumoasa in aceasta meserie, esti mereu departe de familie, de prieteni, de casa, dar sunt si satisfactii foarte mari atunci cand vezi ca lumea te rasplateste cu aplauze pentru munca pe care o depui. Nu-mi pare rau de alegerea facuta desi mi-am sacrificat copilaria. Doar atunci, pana sa debutez in arena circului, tanjeam dupa lucrurile “obisnuite” de care se bucura orice copil. Acum, imi dau seamna ca daca n-as fi muncit atat de mult si n-as fi perseverat, n-as fi ajuns la aceasta performanta". 

"In Romania nu exista cineva care imi poate echivala performanta"

"In fiecare an, reuseam sa ajung la performante din ce in ce mai mari. Numarul de echilibristica suferea de la an la an modificari, atat in ceea ce priveste dificultatea elementelor, cat si a coregrafiei si a costumelor. Sunt mandru sa stiu ca in Romania nu exista cineva care imi poate echivala performanta. Numarul de esarfe am inceput sa-l lucrez de la varsta de 16 ani. Vizonasem mai multe numere de esafe/silk-uri si alte circuri, mi-a placut foarte mult si am considerat ca era momentul sa-mi fac si un al doilea numar, mai ales ca, la fel ca numarul de echilibristica, m-a fascinat cand l-am vazut. Totusi, ceea ce fac eu este o meserie frumoasa pentru ca te plimbi foarte mult si ai ocazia sa vezi locuri noi, sa cunosti oameni noi, culturi diferite... Cand aveam 18 ani parintii mei au decis ca e timpul ca ei sa se retraga, iar eu am inceput sa plec in turnee pe cont propriu si sa-mi castig singur banii”

“Mi-am dorit intotdeauna sa am un circ care sa-mi poarte numele si sa-l conduc”

La 22 ani s-a hotarat sa-si deschida propriul circ impreuna cu tatal sau, iar un an mai tarziu pe 19 martie 2009 a avut primul spectacol la Calarasi. “Acesta a fost un vis de al meu inca de cand eram mic. Mi-am dorit intotdeauna sa am un circ care sa-mi poarte numele si pe care sa-l conduc. Iar acum Circul Orlando a ajuns deja la al treilea turneu prin tara. Am fost incurajat sa particip la aceasta preselectie de oamenii care veneau adesea la spectacolele noastre. Pentru mine, experienta “Romanii au talent” a fost o provocare si chiar mi-as dori sa castig premiul cel mare. Cu siguranta, banii i-as investi in circ. Mi-as dori ca in viitor copiii mei sa-mi calce pe urme doar daca si ei isi doresc asta. Si eu la randul meu, am avut posbilitatea de a alege daca vreau sa fac sau nu asta”.

Vezi numarul de echilibristica prezentat la "Romanii au talent"

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Loading...